Tuesday 15 November 2011

Miris mame: Prvi pregled (10/2008)

Crvena linija nas je bacila na sedmo nebo. Ipak, kopkao nas je onaj 1% mogucnosti da je rezultat testa lazan. A i trebalo nam je strucnih savjeta o tome kako dalje po pitanju ishrane, redovnih pregleda, itd. I, naravno, spucamo doktoru. Ginekologu.

VP Bolnica je najopremljenija bolnica u Trincomalee-u (sjevero-istocni dio Sri Lanke). Kad udjes unutra imas osjecaj kao da si usao u bugojansku ratnu bolnicu iz '94 (tad sam lezala u njoj). Prenapuceni hodnici prepuni ljudi i komaraca, ljudi uglavnom oboljelih od dengue groznice u sezoni i komaraca koji slasno sisaju krv i dalje prenose dengue groznicu. Na recepciji nas pitaju sta zelimo, i ja trazim ginekoloski pregled. Sestre znacajnu pogledavaju Robina.

Na vratima ordinacije pise Dr. Jeyakumar. Nakon nekih sat i pol cekanja prozivaju nas. Gospodin i gospodja Robinson (prvi put!!!). U ordinaciji doktor sjedi i pise nesto u registar, odeblji celo nezainteresovanog izgleda. Ipak, prijazno nas pozdravlja, nudi da sjednemo, i pita kako moze pomoci. Mi mu pricamo o crvenoj liniji i izostaloj menstruaciji.
Ovako je tekao daljnji pregled:
"Lezi na ovaj krevet i podigni majicu do vrha stomaka", kaze doktor.
Med. sestra mi zadrza ruku tacno ispod grudi, k'o biva ako bude do mene i sise cu pokazat doktoru. Hlace mi svuce tacno do 1mm od stidnog trokuta, a onda uglavi maramu da ne bi stagod nedajboze provirilo. Haj' nejse, prezivio je Mujo i gore.
Ultrazvukom pregleda maternicu. Nakon 5 minuta pomnog istrazivanja i duboko naboranog cela uzme Robinovu ruku i prinese je jedva vidljivoj tamnoj tacki na ekranu.
"Evo je ovdje, punih sest sedmica", govori Robinu.

Oci mi se zamagljuju. O Boze, u mome stomaku je beba. Ja sam mama! Pogledom trazim Robina. Kroz suze gledam suze u njegovim ocima. Krije pogled od doktora.
Sestra mi brise stomak, povlaci majicu dolje, hlace gore, i tako spremljena ponovo sjedam za doktorov stol.
Da, u mojoj maternici je plod star 6 sedmica, termin porodjaja 6. januar, 2008. Pita me o bolestima mame, bake, nasljednim porodicnim bolestima, trenutnoj ishrani... Savjetuje folnu kiselinu i prenatalnu kombinaciju vitamina.

Do sada je Dr. Jeyakumar polozio ispit preda mnom. Zadovoljna sam pitanjima, raduje me sto spominje bitnost folne kiseline, i sto je precizno izracunao datum poroda. A onda slijedi...
"Uskoro ces vjerovatno poceti osjecati jutarnje mucnine. Nece biti nista strasno, ali ipak kad ti bude muka uzmi ove tablete i sve ce biti u redu", kaze mi cika doktor, ujedno pisuci recept za lijek.
Pitam ga sta je to, moze li naskoditi bebi, koje su nuspojave, a on odgovara da su to blage tablete koje pomazu kod trudnicke mucnine, te stoga nemaju nikakav negativni utjecaj ni na mamu ni na bebu.

Dolazimo kuci. Nebo i zemlja se vrte oko nas, pijani smo od srece, uzbudjenja, iscekivanja, ceznje. Boze, jeli djecak ili djevojcica? Djevojcica je - kaze Robin. Ma nebitno - kazem ja. Nebitno je, ali djevojcica je, znam - opet Robin. Nekad po ponoci, pred spavanje, utipkam u google: prvo tromjesjecje, folna kiselina i naziv propisanog lijeka.
Tona web stranica o prve dvije pretrage, i konacno "... lijek se koristi za hronicni oblik cira na zelucu i djeluje tako sto smanjuje razinu kiselosti cime uspjesno pridonosi umanjenju ili totalnom nestanku ZGARAVICE... FDA preporucuje da ovaj lijek NE koriste trudnice i dojilje jer se aktivni sastojci mogu prenijeti putem krvi i mlijeka, te time ostetiti plod ili izazvati nepozeljne efekte kod dojencadi...".
Ma jebala sam mu i od tave drzak, i sve izmedju. Savjet buducim mamama: ne uzimajte zdravo za gotovo sve savjete koje dobijete od doktora, savjetnika ili putem interneta. Provjerite tacnost informacije, pogotovo kad su u pitanju trudnoca i prvi mjeseci vaseg djeteta.

***
http://www.poliklinika-harni.hr/teme/trudnoca/03_folna.asp
http://www.porodjaj.com/trudnoca/prvo-tromesecje.html
http://pregnancy.about.com/od/yourbaby/a/pregcalendar.htm
http://www.poliklinika-harni.hr/teme/trudnoca/06_pusenje.asp
http://www.roda.hr/tekstovi.php?TekstID=55&Tekst2ID=162&Show=614

No comments:

Post a Comment